Discul a ajuns repede No.1 şi a câştigat platina
Este de domeniul evidenţei că Marilyn Manson este cameleonul perfect care a reuşit de la un album la altul să treacă prin diferite stiluri rock de-a lungul anilor.
În 1998, Manson era încă un rock-star care părea să se fi născut la umbra liderului Nine Inch Nails, Trent Reznor, care a fost producătorul primelor două albume Marilyn Manson, respectiv Portrait of an American Family şi Antichrist Superstar.
Cu discul Mechanical Animals însă, disc apărut pe 15 septembrie 1998, Manson avea să surprindă pe toată lumea cu un cu totul alt sound, cum nu mai auzisem înainte de la această trupă.
"Lumea probabil nu s-au aşteptat că putem să funcţionăm ca trupă fără mâna grea a lui Trent. Cred că am vrut să dovedesc să putem mult mai mult şi cred că acest album arată de la sine că avem clar o identitate muzicală, fără să ne spună cineva ce avem de făcut", declara Manson la acea vreme pentru publicaţia Rolling Stone.
Pentru înregistrarea albumului, Marilyn Manson s-a mutat în Los Angeles şi a lucrat cu producătorul Michael Beinhorn.
Întocmai că şi eroul său glam, David Bowie, Manson a făcut un album conceptual, spunând povestea unui glam rocker hedonist de tipul alien androgin, numit Omega, care a căzut din cer şi şi-a făcut o trupă rock.
Primul single, I Don’t Like the Drugs (But the Drugs Like Me), avea să surprindă cu un riff foarte groovy şi cu un invitat special la chitară, Dave Navarro [Jane's Addiction, ex. RHCP].
Cel de al doilea single, Rock Is Dead, avea să apară pe coloana sonoră a filmului Matrix, iar clipul, pe lângă imaginile din film, ni-l prezintă pe Manson în rolul personajului Omega.
Alte piese remarcabile au fost Great Big White World şi Coma White, amândouă având în comun culoarea alb.
"Această culoare reprezintă pentru mine amorţeala pe care am avut-o şi care s-a manifestat sub influenţa drogurilor şi în oamenii care nu vor altceva decât să sugă viaţa din tine când devii rock-star", povesteşte Manson.
Albumul a ajuns repede No.1 şi a câştigat platina.
Sursă: Loudwire